Waarom contentmarketing? 12 redenen waarom

Contentmarketing

Waarom zou u vertrouwen op contentmarketing? In deze infographic vind je een overzicht van de redenen die duidelijk voor contentmarketing zijn:

  1. Contentmarketing vergroot je bekendheid
  2. Contentmarketing vergroot het vertrouwen in je merk
  3. Mensen onderzoeken en vergelijken online
  4. Met contentmarketing leer je meer over je doelgroepen
  5. Kwalitatief hoogwaardige contentmarketing heeft een langetermijneffect
  6. Contentmarketing draagt ​​bij aan klantenbinding
  7. Contentmarketing kan jou positioneren als expert
  8. Contentmarketing is kosteneffectief
  9. Mensen zoeken vaak naar informatie, niet naar producten
  10. De reis van de koper vindt vaak overwegend digitaal plaats
  11. Contentmarketing verhoogt uw websiteverkeer
  12. Contentmarketing is meetbaar

Contentmarketingdoelen

Een van de eerste dingen die je doet als je begint met contentmarketing, is het stellen van doelen. Houd er rekening mee dat uw doelen S.M.A.R.T. zijn, d.w.z. Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden.

De volgende key performance indicators kunnen worden gebruikt om uw doelen in contentmarketing te definiëren:

  • Merk bewustzijn
  • Verkeerstoename
  • Leadgeneratie
  • Klantconversies
  • Klantenbinding
  • Upsell

Een geschikt doel op basis van het SMART-doel zou bijvoorbeeld zijn: In de komende drie maanden streven we ernaar om 25% meer leads te genereren via onze pijlerpagina voor contentmarketing.

Voorbeelden van contentmarketing

Contentmarketing is niet nieuw. Bedrijven gebruiken content al lang om hun producten op de markt te brengen en hun doelgroep te bereiken. In deze sectie leert u enkele voorbeelden van contentmarketing, waarvan sommige zeer bekend zijn:

John Deere: “Het Voorblad”

Een van de vroegste voorbeelden van contentmarketing is John Deere’s The Furrow Magazine, gepubliceerd in 1895. Het doel van dit tijdschrift was niet om de machines van de beroemde tractorfabrikant John Deere te promoten, maar om boeren te informeren over nieuwe technologieën en methoden die hen zullen helpen hun bedrijf winstgevend te runnen.

Coca-Cola: Inhoud 2020

In 2012 zorgde Coca Cola voor opschudding in de industrie met zijn Content 2020-strategie: “Alle adverteerders hebben veel meer content nodig om de interactie met consumenten fris en relevant te houden, vanwege de 24/7 connectiviteit. Als je wereldwijd succesvol wilt zijn, moet je vette en vruchtbare ideeën in de kern hebben.” (Jonathan Mildenhall, Coca-Cola)

Waarom contentmarketing? 12 redenen waarom
Schuiven naar boven