Relatiegeschenken voor klantenwerving

Relatiegeschenk

Sommige oprichters ruiken misschien bij de gedachte om geld uit te geven aan promotieartikelen, maar hebben er zeker niet aan gedacht dat ze misschien al promotieartikelen van andere bedrijven bezitten. Opvallend geplaatst of onopvallend verborgen – veel mensen hebben relatiegeschenken in huis. Denk aan pennen, notitieblokken, USB-sticks, aanstekers of spaarpotten. Vaak weet je niet eens wanneer je ze hebt gekregen en toch hebben wij ze in bezit – promotionele artikelen, promotionele artikelen of ook wel give-aways genoemd. Als het om promotionele artikelen gaat, zijn er twee belangrijke aspecten. Enerzijds moeten fiscale regels worden nageleefd bij het kopen en doorgeven van actieartikelen. Anderzijds moet het promotieartikel passen bij het bedrijf. Want sommige nutteloze of verbruiksartikelen worden door klanten weggegooid of opgegeten, terwijl andere promotionele artikelen meestal jaren meegaan.

Alvorens in te gaan op het fiscale aspect van het omgaan met relatiegeschenken, wordt er gekeken naar de variëteit, de ontwerpmogelijkheden en het potentieel van het promotieartikel. Feestdagen en festivals zijn geweldig voor het uitdelen van giveaways.

Waarom promotionele artikelen?

Een promotieartikel is een product van lage waarde dat door een bedrijf wordt weggegeven om de aandacht te trekken. Een promotieartikel is dus een haptisch verkoophulpmiddel. Haptiek betekent wat de klant kan voelen, d.w.z. in handen krijgen en begrijpen. Vooral als het gaat om een ​​webgebaseerd bedrijfsmodel of een dienst, is het vooral belangrijk om haptische verkoophulpmiddelen te gebruiken. Zo kun je een idee symbolisch omzetten in een actieartikel en begrijpelijk maken voor de klant.

Het doel van een relatiegeschenk is dan ook om een ​​behoefte bij de klant te creëren of het bedrijfsidee van het bedrijf toe te lichten. Een klassiek voorbeeld hiervan is de spaarpot als relatiegeschenk van een bank.

De freestyle bij het omgaan met een promotieartikel is om het promotieartikel zo te selecteren en te ontwerpen dat de klant het als een (relatie)geschenk ervaart en niet als een give-away. Een goed promotieartikel wordt daarom gezien als een geschenk dat een idee of het bedrijfslogo uitdraagt.

Afhankelijk van de doelgroep, prijsklasse en gelegenheid is er een groot aanbod aan promotionele artikelen. We hebben een aantal klassieke, creatieve en ongebruikelijke promotieartikelen verzameld. Relatiegeschenken variëren natuurlijk in prijs, maar één ding is zeker: er is niets dat niet als promotieartikel kan worden weggegeven.

Klassieke promotieartikelen

  • Balpen
  • Aansteker
  • USB stick
  • Kalender
  • Kladblok
  • Armband
  • Spaarpot
  • Waterpolo
  • Sleutelhanger
  • Kopjes en mokken
  • Zoetwaren en dranken
Relatiegeschenken voor klantenwerving
Schuiven naar boven