Broodbuik

Steeds meer mensen zijn intolerant voor gluten, hebben een tarweallergie of coeliakie. Glutenvrije producten zijn gemakkelijk verkrijgbaar in de winkels. Maar hoe ongezond tarwe werkelijk is, ook voor iedereen die niet aan bovenstaande lijdt, is minder bekend. Als we minder tarwe nuttigen, vallen we niet alleen af, maar verdwijnen allerlei vage vermoeidheids- en buikklachten, kunnen we ontstekingen remmen en diabetes type 2 terugdringen. Het gevaar van tarwe is hét gezondheidsissue anno nu.

Een verhelderende blik

In Broodbuik, ook wel tarwebuik onthult cardioloog William Davis de schadelijke effecten van wat eigenlijk een product van genetisch geknutsel en agribusiness is, dat wordt verkocht aan het publiek als tarwe. Broodbuik biedt lezers een gebruiksvriendelijk, stap-voor-stapplan om een nieuwe, tarwevrije levensstijl op te bouwen. Gebaseerd op het raakvlak van de wetenschap en voedingsleer, ondersteund door casestudies van mannen en vrouwen die levensveranderende transformaties ervaren in hun gezondheid na het uitzwaaien van tarwe.

Broodbuik is een verhelderende blik op wat mensen werkelijk ziek maakt en een actieplan om onze borden schoon te houden van dit schijnbaar goedaardige ingrediënt.

Heb je vragen over het broodbuik dieet? Of wil je jouw ervaring of mening delen met andere bezoekers? Laat dan een reactie achter of lees de reacties van andere bezoekers.

Dit mag je eten tijdens het Broodbuik dieet

Er wordt geadviseerd om drie maaltijden per dag te nuttigen. Tijdens deze maaltijden mag je producten kiezen uit de volgende basislijst.

Onbeperkt

  • Rauwe noten en zaden
  • Olie
  • Vlees
  • Eieren
  • Kaas
  • Niet-suikerhoudende specerijen (zoals mosterd en salsa)
  • Gemalen lijnzaad
  • Avocado’s
  • Olijven
  • Kokosnoot
  • Kruiden
  • Ongezoete cacao

Beperkt

  • Zuivel (behalve kaas)
  • Fruit
  • Hele maïs (zoals op de kolf)
  • Vruchtensap
  • Niet-tarwe, niet-gluten granen (zoals quinoa, amarant, en rijst)
  • Bonen, erwten en linzen
  • Sojaproducten (gefermenteerde sojaproducten voorkeur)